Phonsavan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bart & Age Belonje/Posthumus. - WaarBenJij.nu Phonsavan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bart & Age Belonje/Posthumus. - WaarBenJij.nu

Phonsavan

Door: Age

Blijf op de hoogte en volg Bart & Age

12 November 2014 | Thailand, Bangkok

Vandaag in Phonsavan aangekomen, na een lange reisdag van 9 uur over de slangenweg, beroemd om zijn vele bochten, en dat klopt, we hadden geregeld 8 bochten in een minuut te verwerken.
Afgelopen 2 dagen waren we in Luang Prabang, een mooie stad, staat op de Unesco wereld erfgoed lijst, veel koloniale villa 's uit de koloniale Franse tijd.
Meeste villa 's zijn nu hotel, lodge of restaurant.Ligt mooi aan de Mekong en komt samen met een zijrivier.
Iedere avond is er een enorme avond markt.
We bezochten het koning
klijk paleis, de koning is verdreven en heeft plaats gemaakt voor een communistisch regime, maar daar is niet van te merken.
Luxe auto's , restaurants en hotels.
Langs de Mekong lopen is heel leuk met kleine restaurantjes, wij zaten in een restaurantje met uitzicht op het punt waar de twee rivieren samen komen.
Gisteren de pont genomen naar de overkant om een wandeling te maken langs de rivier, maar na een uur lopen kwamen we in een volgend dorp, geen rivier gezien, en zijn we maar weer terug gegaan.
Morgen naar de vlakte der kruiken, waar grote kruiken liggen waar men nog steeds niet van weet waar ze vandaan komen.
Deze regio is in de Vietnam oorlog hevig gebombardeerd door de Amerikanen, dit was de Ho Chi Min route naar Zuid Vietnam van de Vietcong. Het landschap schijnt vol bomkraters te zitten, we zullen het morgen zien.
We gaan zo eten Bart krijgt zijn verjaardagstaart, vandaag 68 jaar geworden

• 12 November 2014 - 13:16

Rinus Raas:

Age en Bart

Om te beginnen wat ik al op Facebook al gemeld, Bart van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en geniet van deze dag, met gebak en ...., dus Age jij ook gefeliciteerd met je mannetje.
    .nou ik lees dat je weer van alles beleven, dus we blijven het volgen, veel plezier daar en blijven genieten

Groet

Rinus en Jos.

• 12 November 2014 - 18:38

Guus En Petra:

Bart van harte gefeliciteerd met je verjaardag. De mijne (64) vieren wij op Lanzarote. Volgens weer online zou het een prachtige dag worden. helaas het was er een met regen. Hebben een autootje voor de hele periode dus zien veel van het eiland. Vanmiddag toch nog even in de zon gelegen aan een surf strand. Wij genieten van jullie verslagen en kunnen er ons iets bij voorstellen daar wij er ook geweest zijn.

Groetjes Guus en Petra

• 13 November 2014 - 10:21

Sylvia Smit OMV De Vliedlanders:

Hoi Reizigers!
    Er is er een jarig las ik: Van harte gefeliciflapstaart. Nog vele gelukkige jaren samen in gezondheid en.......blijf reislustig.
    Ben druk bezig jullie reisverslagen op de Vliedlanderssite te plaatsen. Ga zo door met schrijven. Ja lekker die krekels en wormen. Die kopen wij hier bij de Sligro. Zijn gevriesdroogd. Smaken echt niet "slecht" Maar tis wel ff wennen.
    All the best en enjoy

Groeten van Sylvia Smit

• 14 November 2014 - 10:54

Ada:

Ha Bart en Age,
    Het is weer leuk om de reisverslagen te lezen, zo reizen we een beetje mee! Bart van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ben benieuwd wat de smaak van de taart is. Zoet zal het in elk geval zijn. Ik Ben gisteravond naar de presentatie geweest van het boek: de olifant en de dames Bloot, geschreven door Rob Stolk. Het gaat over de families Mijnlief en steenovens gelegen bij Ver Hitland. De presentaties zou worden gehouden in de oude steenoven die er mooi gestyld uitzag. Helaas was het toch te koud en moesten we naar binnen, wat ook een prachtig huis is.
    Wens jullie een verdere mooie reis toe.
    Hartelijke groeten, uit een zonnig maar ook lekker koud, Nieuwerkerk.
    Arie en Ada

• 16 November 2014 - 23:20

Henny Lucas:

Hi Bart & Age,
    Wat een kostelijke verhalen krijgen we weer voorgeschoteld. Bedankt, we genieten er van. Maar voordat we het vergeten: van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Bart. Neem (nog?) een glas wijn en, vooruit, nog een hapje lekker knapperige (insecten)snacks. Gelukkig is het weer in de Mekong delta een stuk beter - zo begrijpen we- dan de regen, regen, regen die jullie een tijdje geleden over je heen kregen. Zo'n slangenweg, hoe mooi ook, zou overigens niets voor Henny zijn. Van al die bochten worden we toch wel erg draaierig, met soms funeste gevolgen! Geniet er nog van in het warme Vietnam. In NL wordt het steeds meer herfst: vandaag hadden wij de hele dag regen, regen, regen.
    Hartelijke groeten en veel plezier,
    Henny & Reyer