31 maart laatste stranddag in Sri Lanka - Reisverslag uit Koggala Colony, Sri Lanka van Bart & Age Belonje/Posthumus. - WaarBenJij.nu 31 maart laatste stranddag in Sri Lanka - Reisverslag uit Koggala Colony, Sri Lanka van Bart & Age Belonje/Posthumus. - WaarBenJij.nu

31 maart laatste stranddag in Sri Lanka

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart & Age

31 Maart 2015 | Sri Lanka, Koggala Colony

We waren eerst enigszins teleurgesteld over ons strandhotel op Longbeach in Koggele van FOX. Het hotel is zeker geen 4 sterren maar toch redelijk. Erg massaal met een eetzaal als een voetbalveld. Regelmatig is alles op en wordt het soms aangevuld.
De zee en het strand zijn prachtig maar de woeste en gevaarlijke branding belemmert het zwemmen. We moeten dan ook een uurtje langs het strand lopen om een leuke plek te vinden waar we kunnen zwemmen en waar ook de paalvissers zitten. Die konden we zonder te barelen mooi fotograferen. Dat is op andere plekken waar de tourbussen kunnen stoppen wel anders. Zodra een bus daar stopt klimmen de vissers op hun paal, laten zich fotograferen en vervolgens moet betaald worden. Gelukkig is het weer meegevallen. Elke dag begint stralend en na 3 uur s, middags komt de bewolking en gaat het soms regenen. De eerste dag aan het strand deden we in de ochtend een gezellige fietstocht door het achterland met in de pauze een kokosnoot.
De 2 dagen daarna hebben we heerlijk langs het strand gelopen en een zwembaden plek gevonden bij de paalvissers. Gisteren 30 maart met de tuk tuk naar Galle geweest en daar twee uur de oude vesting rondgelopen. De vesting is door de Hollanders aangelegd en het doet erg gezellig aan. Oude kerken en huizen met Nederlandse gevels. In de vesting speelden de jongens het spel Nabaddi. Het lijkt een beetje op rugby, maar ik snap er verder niet veel van. Het was rond 1 uur knap warm en weer tijd om naar ons hotel te gaan. Onderweg nog even de supermarkt bezocht om wat eten en drinken in te slaan. Op onze kamer is een goede koelkast dus alles blijft lekker fris. Vandaag 31 maart onze laatste strandwandeling gemaakt de andere kant op. Erg mooie natuur onderweg en ook weer paalvisser tegen betaling. We mogen de hele dag nog onze kamer gebruiken. Om 19 uur nog diner en 20.15 worden we opgehaald voor de transfer naar Colombo. Daar moeten we lang wachten want onze Emitates vlucht naar Dubai gaat pas 1april om 3.15 uur. Daarna weer wachten in Dubai voor de vlucht naar Amsterdam. Gelukkig lijkt de storm in Nederland woensdag wat minder. De overgang zal groot zijn van plus 32 C naar 10 C.
Op naar de Pasen vervolgens en alles weer inpakken nu.
Groet,
Bart en Age.

• 31 Maart 2015 - 12:43

Rinus Raas:

Lieve Bart en Åge

Aan alle mooie dingen komt weer een eind, en weer een ervaring reiker
    Wij wensen jullie een goede terugvlucht en behouden aankomst

Liefs en groetjes

Rinus en Jos.

• 31 Maart 2015 - 12:45

Neeske:

Goede reis terug en sterkte met de wachttijden!

• 31 Maart 2015 - 12:58

Gerard Slokkers:

Hoi Bart en Age, de overgang naar het Nederlandse weer zal inderdaad groot zijn, hier waait het flink en het is aan de koude kant. De zon laat zich af en toe even zien. De natuur is nog niet echt goed op gang gekomen. We willen steeds in de tuin gaan werken, maar het is te koud en dus blijft het opruimwerk alsmaar liggen. In plaats daarvan werken we voor de GGC. Een rustige terugreis toegewenst!

Jos en Gerard

• 31 Maart 2015 - 17:50

Nichtje!:

Ik hoop dat jullie niet uit jullie zonnige hemdjes waaien hier in NL! :-)
    Het waait hier heel erg hard!
    Geniet er nog van daar!