Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Bart & Age Belonje/Posthumus. - WaarBenJij.nu Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Bart & Age Belonje/Posthumus. - WaarBenJij.nu

Kandy

Door: Age

Blijf op de hoogte en volg Bart & Age

21 Maart 2015 | Sri Lanka, Kandy

Na een paar dagen slecht internet waardoor het onmogelijk was een verslag te schrijven is het hier in het luxueuze Thilanka hotel in Kandy wel weer mogelijk.
Er zitten een paar dagen tussen daarom maar even de hoogtepunten van deze dagen. We bezochten de oude koningsstad van Shi Lanka met vele ruines van vooral tempels.
.Eergisteren waren we 3 nachten in Sigiriya in een mooi hotel in de jungle, we hadden daar uitzicht op de enorme rots van 200 meter hoog waar onderweg halverwege de rots prachtige fresco 's zijn van de wolkenmeisjes. De klim was een hele onderneming gelukkig waren we vroeg, boven waren de fundamenten van een tempel door een van de koningen gesticht. De trappen waren soms angstwekkend dicht tegen de rotswand geplakt, dus even niet naar beneden kijken.Later kwamen hordes toeristen uit alle windstreken en was het dingen op de smalle trappen.
De dag erna bezochten we een wildpark waar olifanten zijn, we gingen in jeeps de bush bush in, wel lachen al die koppies van die medereizigers boven die cabines uit. Dan denk je we zien toch niks maar al heel snel was daar de eerste olifant, en later een hele kudde met jongen, het was wel even dringen met al die jeeps, er werd wel gelachen als we het uitzicht voor elkaar bedierven. Tenslotte kwamen er jeeps vast te zitten in het modderige terrein en moesten er door anderen uitgetrokken worden. Grote hilariteit toen een van onze reisgenoten in een vastzittende jeep een modderbad kreeg van de slepende auto.
Gisteren bezochten we Dambulla, vier verschillende tempels ondergebracht in de ruimte van een overhangende rots. Vier verschillende koningen hebben hier 4 tempels ingericht, sommige met tientallen boeddha beelden en prachtig beschilderde plafonds.
Gisteren hier in Kandy aangekomen de culturele en godsdienstige hoofdstad van Sri Lanka.
Wordt vervolgd.

• 21 Maart 2015 - 18:14

Rinus Raas:

Åge en Bart

zo fijn om te lezen dat jullie weer het een en ander ondernemen, ik leuke dingen bezichtigen, en ja wild is altijd spectaculair, zo te lezen, goed naar jullie zin, hopelijk is het eten en de drankjes ook naar jullie zin

Groetjes
    Rinus dn Jos

• 21 Maart 2015 - 18:34

Rene Baars:

Na Kandy de thee plantages? Mooi hoor Sri Lanka. Geniet ervan.