Negombo naar Anaradhapura - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Bart & Age Belonje/Posthumus. - WaarBenJij.nu Negombo naar Anaradhapura - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Bart & Age Belonje/Posthumus. - WaarBenJij.nu

Negombo naar Anaradhapura

Door: Age

Blijf op de hoogte en volg Bart & Age

18 Maart 2015 | Sri Lanka, Negombo

De laatste dag in Negombo , zondag 13 maart, gingen de meesten van onze groep op excursie naar Colombo, wij bleven thuis en maakten een lange strandwandeling. Prachtig weer, lekkere bries uit zee.
Omdat het zondag was was ook de lokale bevolking aan het strand.
Groot verschil in badkleding bij ons en hier, iedereen gaat bijna geheel gekleed te water, zeker de vrouwen, er was zelfs een geheel in het zwart geklede moslima met alleen een spleetje zicht tussen de lappen in het water.
Een jongen was zijn paard aan het baden, dit ging niet helemaal vrijwillig, wat het paard betreft dan. Maar het was een prachtig gezicht, en leverde mooie video beelden op.
Om 17.00 uur was het verzamelen voor de rivier - safari en aansluitend een barbeque bij mensen thuis.
We gingen in vier bootjes de rivier op, wij troffen een bootje met een steeds afslaande motor en zaten voortdurend in de dieseldampen, door al die lawaai makende bootjes, waren er niet veel vogels meer te zien.
Alleen al door de dieseldamp zou ik ook het liefst het oerwoud ingevlicht zijn.
We voeren naar het einde van de rivier waar deze uitmond in zee, hier stonden vissers met werpnetten wat een mooi schouwspel opleverde, ook weer goed voor de video.
We werden ontvangen door 2 dames die betelnootblad uitdeelden, we hebben er niet op gekauwd, je krijgt er zulke rode tanden van.
Bij het licht van fakkels en begeleidt door plaatselijk muzikanten hebben we van de barbeque gegeten, dat moest wel met je handen !!
Voor ons hoefde dat niet zo nodig maar er was niets anders dus vooruit dan maar.
Maandag naar de oude hoofdstad van Sri Lanka Anaradhapura.
Verslag volgt.