Verslag van 4 dagen was niet opgeslagen en verzond - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bart & Age Belonje/Posthumus. - WaarBenJij.nu Verslag van 4 dagen was niet opgeslagen en verzond - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bart & Age Belonje/Posthumus. - WaarBenJij.nu

Verslag van 4 dagen was niet opgeslagen en verzond

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart & Age

08 November 2014 | Thailand, Bangkok

Ben ik gisteren in Boat Landing bezig geweest met een lang verslag ging om 9 uur ineens het licht uit en was het verslag niet opgeslagen. Klote dus.... Erg onvriendelijk daar in die Eco-logde.
Na de grenspassage Thaland -Laos naar een dorp langs de Mekongrivier overnacht genaamd Ban HuayXai.
3 november naar Luang Nam Tha en daar de volgende dag een fietstocht gemaakt met de hele groep. Moesten wel even wachten tot het droog was. Ik was de enige die een klapband kreeg maar in de bezemwagen stond gelukkig nog een andere. Leuke tocht maar in onze ogen niets spectaculairs.
4 november woensdag dus gestart met de drie daagse trektocht door noord Laos. Onze tourleider Boon had al uitleg gegeven. Eerst moesten we omhoog door een jungle gebied en 7 keer een riviertje oversteken. Gelukkig hadden we onze waterschoentjes nog. Helaas kwamen we onder de bloedzuiger ste zitten aan voeten en benen die de portiers en Boon vakkundig met een blad werden verwijderd. Daarna onze bergschoenen aan en klimmen maar. Voor ons als ongeoefenden was dat zwaar. Na de lunch ging het meer horizontaal en begon het even licht te regenen. Hele dag geen zon gezien. In het overnachtingsdorp was het ene modderpoel op straat met veel herrie van alle dieren die er liepen. Koeien, buffels, kippen, geiten, varkens in alle maten en per huis minstens 3 honden.
We hadden samen een vertrek in een houten huisje met
neonverlichting. Er liepen 2 meisjes rond die alles wat ze zagen wilden hebben. Een kleine tandenborstel of plastic waterflessen is hier in dit afgelegen oord kennelijk iets om te bezitten. Om 9 uur ging het licht uit tot 6 uur de andere morgen. De hele nacht heeft het flink geregend maar de ochtend erna zijn we droog weer de berg op gewandeld. Na een pauze rond 11 uur begon het tijdens de afdaling door de jungle flink te regenen. Geen pretje door waterafvoerpaadjes met veel modder stijl naar beneden te moeten glibberen. Gelukkig weer rond 2 uur veilig in ons 2e dorp aangekomen. Dit keer een klein dorp zonder stroom. Dus alles met een zaklantaarn. We sliepen met 6 personen in een vertrek. De nachten zijn niet koud vanwege de bewolking.
Vrijdag 7 november na 1 uur wandelen door mooi open landschap op een betere hoofdweg aangekomen waar 2 4-Weel pickupjes stonden te wachten om ons naar de hoofdweg te brengen. Dat duurde anderhalf uur zwoegen en glijden over een weg vol modder en diepe groeven vol water. Een uitkomst was het dat we voor 30 euro voor 3 dagen een drager hadden die onze rugzak droeg. Dat gaf veel comfort voor ons. Na de luch weer in onze eigen bus naar Luang Nam Tha. Waar we werden ondergebracht in de eco- logde Boat Landing. Gelukkig had de zon even geschenen zodat we met warm water het vuil van 3 dagen konden afspoelen. Al met al een hele ervaring rijker en mogelijk de laatste keer dat we zo iets weer eens doen.
Vrijdag 8 november de hele dag bijna 12 uur in de bus gezeten naar onze tussenstop Muang Ngoi. Er wordt hier aan de weg gewerkt en dat geeft regelmatige stops om de werkzaamheden van grondverplaatsen mogelijk te maken. Meestal liepen dan te voet een stukje door en werden later weer door onze bus opgepikt. De chauffeur reist samen met zijn vrouw die altijd naast hem zit.
Thong onze reisbegeleider uit Laos spreekt goed Engels en regelt alles heel soepel.
Morgen 9 november reizen we naar Luang Prabang waar 3 nachten blijven. Onderweg bezoeken we de PAC. Ou grotten met Boeddha, s.

• 08 November 2014 - 15:24

Rinus Raas:

nou Bart en Age

zo te lezen aardig wat afgezien en de ik,s eraf gevlogen, dus zeker goed eten en drinken als je daar de mogelijkheid voor krijgt, verder is het wel terug in de pre historie, maar goed dan beleef je hoe de mensen daar leven.

Zie weer uit naar jullie volgend verhaal

Groetjes
    Rinus en Jos.